3. deň

Autor: Daniela Stančíková | 30.9.2016 o 21:48 | Karma článku: 3,18 | Prečítané:  283x

"Piatok - malý sviatok", vraví sa. Uvidíme, či to bude dnes platiť v našej triede II. B. Žeby nám za noc vyrástli všetky rastlinky?

Dnes sme dúfali, že sa podarilo aj iným skupinkám niečo vypestovať. Hneď ráno sa deti vrhli k rastlinkám a pozorovali, čo sa za noc udialo. Chceli hneď polievať, no ja som ich zastavila.

Rozmýšľala som, že je asi dôležité povedať deťom, ako sa správne o rastlinky starať, resp. čo nie je pre rastlinku dobré. Vysvetlila som im princíp polievania a to, ako zistia, kedy rastlinka vodu (ne)potrebuje (stačí položiť prst na pôdu alebo vatu, trošku potlačiť, a ak mi prst ostane mokrý, rastlinka má dostatok vlahy). Názorných ukážok bolo dosť a rôzne (nádobky preliate, nádobky suché). Ukázali sme si rozdiel medzi normálnym kvetináčom, ktorý ma zospodu niekoľko otvorov, cez ktoré môže prebytočná voda odtekať. Naše nádobky to nemajú (aj keď jedna skupinka si do papierových nádob dierku urobila). Deti pochopili, že ak chceme, aby voda rýchlejšie zmizla, ak jej je tam veľa, treba nádobku umiestniť na slnko. 

Vyzbrojení takýmito informáciami sme rozhodli, ktoré nádobky dnes treba poliať. Boli sme v očakávaní, či na nás zo skrine, kde sú zavreté nádobky, ktoré nemajú mať svetlo, niečo nevyskočí. Vyťahovala som postupne, nakoniec som si nechala pšenicu, pretože tej táto tmavá skriňa vyhovuje najviac - rastie a rastie (nie skriňa).

Bola som prekvapená z reakcií detí - nikto nebol smutný, aj keď jeho rastlinka nerastie tak, ako by očakával. Deti sú trpezlivé, čo veľmi oceňujem a chválim ich za to. Aby som im vyčarila iskru v očiach, odkryla som trošku vaty v nádobke tímu, ktorý pestuje fazuľku. Ukázala som deťom, že ich semienko má už poriadne dlhý korienok. Nadšenie bolo obrovské.

Počas hodiny sme si stihli vysvetliť, ako budeme rastlinky merať. Ukázali sme si to na pšenici. Vzali sme si papierový meter, ktorý slúži aj ako záložka do knihy. Názorne som deťom predviedla, ako majú meter priložiť, ako by to nemalo byť, čo je koreň a čo nie. Pri tomto druhu rastlinky je perfektne vidieť, že každému semienku narástli tri korienky z jedného miesta, ktoré sa vybrali každý iným smerom. O tom, ako čítať z metra, si povieme v pondelok.

Počas veľkej prestávky sme všetky nádobky odfotili a IT odborníci mi povedali rôzne zaujímavosti, ktoré dnes zistili. Je perfektné pozorovať, ako sa rýchlo učia formulovať vety a pozorovať, čo sa okolo nich deje.

Hanka M. z tímu Ďuríkovci: Mám radosť z toho, že nám klíčia 4 semienka z rukoly. Sú to semienka z nádob SVETLO A VODA, BEZ SVETLA S VODOU.

Danka z tímu Lokovci: Dnes sme sa dozvedeli, že naše semienka začali klíčiť a už merajú 0,4 cm a 0,7 cm. Posledná nádobka nič (tá bez vody).

Andrejka z tímu Wanderovci: Zistili sme, že nám ešte nič neklíči. O rastlinky sa staráme lepšie ako včera, lebo nám pani učiteľka povedala, že keď dáme veľa vody, tak zhnijú.

Danicka z tímu Hedkovci: Dnes nás Danka (to som ja - pani učiteľka) naučila, ako sa má správne polievať. Na hodine slovenského jazyka sme sa učili o rastlinkách, tak sme potom slovenčinu robili neskôr. Dnešný deň bol zatiaľ najlepší.

Vaneska z tímu Hedkovci: Už sa teším, že nám vyrástol na fazuľke korienok.

Paťko z tímu Beatboyci: Dnes sme len dvaja, lebo Tara je asi chorá. Ešte nám neklíči nič. Ja dnes robím dve úlohy - som záhradník a aj fotograf.

Matúško z tímu Beatboyci: Mám radosť a teším sa na pondelok, kedy nám niečo vyrastie.

Úžasné, čo poviete?

Deti si ani neuvedomujú, že takýmto vyučovaním sa naučia oveľa viac, ako keby videli proces rastu rastlín na obrázkoch. Pre tento projekt som sa rozhodla aj preto, lebo rast, vývin a životné podmienky rastlín sú súčasťou predmetu prvouka v druhom ročníku. Pevne verím, že si deti aktivity z tohoto projektu zapamätajú a naučia sa z neho veľa, pretože sa v ňom prelínajú viaceré predmety:

Slovenský jazyk - rozvoj slovnej zásoby, štylistika viet, rozprávanie, opis;

Matematika - finančná gramotnosť (koľko zaplatíme za projekt), počítanie predmetov, meranie rastlín a pred tým aj detí, používanie pravítka, čítanie z pravítka;

Výtvarná výchova - kreslenie na plagáty tímov, vyfarbovanie stromu v skupinách, strihanie a lepenie projektu "Ako rastú žiaci?", vyrábali sme aj obrázok, ktorý mal rámik z prírodnín;

Prvouka - celý tematický celok o rastlinách;

Informatická výchova - práca s fotoaparátom;

Čítanie - každý deň si čítame tento blog, dnes sme si dokonca hľadali článok v Mimočítankovom čítaní, ktorý sa týka niečoho, čo sme robili za posledné tri dni. Našli sme text s názvom Kaktus, v ktorom sa dievčatá starali o kaktus tak, že ho polievali každý deň, ale on bledol a vädol. Dievčatá skúsili zálievku aj z teplej vody, slanú a sladkú zálievku, no nič nepomáhalo. Nakoniec ich prešla trpezlivosť a o kaktus sa prestali starať. Keď prišla na návštevu teta, veľmi dievčatá pochválila, ako krásne sa starajú o rastlinku. Dievčatá boli prekvapené, lebo si rastlinku dlhšiu dobu nevšímali a zistili tak, že sa spamätala a je krásna (článok napísala Mária Ďuríčková). - Využila som tento článok na vysvetlenie, prečo a ako prežije kaktus na púšti, keď tam málo prší (žeby prepojenie s vlastivedou, geografiou a biológiou?).

Etická výchova - učíme sa byť zodpovednými, spolupracovať, dôverovať jeden druhému, pomáhať si, riešiť problémy spolu a pokojne, počúvať sa navzájom, ...

Anglický/nemecký jazyk - ten som zatiaľ nevyužila, ale nebolo by na škodu povedať si základné časti rastlinky v angličtine a nemčine (vyskúšam v stredu);

Hudobná výchova - v pondelok sa budeme učiť pieseň Listové tajomstvo, ktorá je o jeseni.

 

Všetko so všetkým súvisí! Je radosť učiť, keď môžem vedomosti prepojiť aj v iných súvislostiach a deti tak lepšie chápu význam toho, prečo sa to učia.

 

Uff, dnes som sa nejak rozpísala, a to som na začiatku vôbec nevedela, či sa mi podarí napísať aspoň 10 viet.

Ešte zopár fotiek z hľadania živých a neživých vecí v okolí školy (jedna z prípravných aktivít).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Majte sa pekne a želám krásny víkend, v pondelok sa prihlásime znova.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?